Sprawdzanie poprawności działań informacyjno-promocyjnych realizowanych projektów
Ze względu na sygnały płynące ze strony Komisji Europejskiej odnośnie nieprawidłowości w realizacji projektów, przypominamy o obowiązku wypełniania zaleceń w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych.
Aktualnie nadal mają miejsce uchybienia w obrębie właściwego wykonywania czynności w zakresie informacji, promocji i widoczności wkładu unijnego w projektach realizowanych przez beneficjentów.
Tymczasem prawidłowo oznaczone i dobrze rozpowszechnione projekty mają szansę na zainteresowanie się nimi mediów, otoczenia i odbiorców ostatecznych. To nie tylko konieczność, ale też możliwość wypromowania samego projektu i beneficjenta, ponieważ dzięki oznaczeniom unijnym, polskim i funduszowym zyskują wiarygodność.
Przypominamy zatem, że w opisywanym zakresie obowiązują rozporządzenia wspólnotowe oraz dokumenty krajowe.
Informacje dotyczące m.in. zasad promocji znajdują się na stronie www.
Za Komisją Europejską zwracamy się także z prośbą o odpowiednie przygotowanie wydarzeń, o właściwe eksponowanie flagi UE i prawidłowe oznaczenie postów w mediach społecznościowych: #FunduszeUE ewentualnie #FunduszeEuropejskie, tagowanie na Twitterze i FB profili @RegioPoland.
Jednocześnie podkreślamy, że kwestie działań informacyjno-promocyjnych podlegają weryfikacji. Ze względu na wyżej opisaną sytuację, szczególna uwaga zostanie im poświęcona podczas czynności kontrolnych i wizyt monitoringowych, a także w ramach zadań wykonywanych przez opiekunów projektów.
Tagi: EFS, dofinansowanie, fundusze europejskie, Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach, WUP Katowice, FunduszeUE, promocja