Co powinna zawierać strona internetowa projektu?
Ministerstwo właściwe ds. funduszy opracowało zasady, w oparciu o które Beneficjenci powinni prowadzić strony internetowe lub podstrony projektów.
Zasady:
1. Zadbaj, aby Twój projekt posiadał wyodrębnioną podstronę lub część serwisu internetowego, gdzie zamieszczone będą wszystkie informacje dotyczące projektu, w tym:
a. zakres pomocy – na jakiego rodzaju działania/wsparcie może liczyć uczestnik projektu
b. dla kogo jest projekt – kto się może zgłosić
c. kiedy (od kiedy do kiedy) można się zgłaszać i na jakiego rodzaju pomoc
d. w jaki sposób można się zgłosić i gdzie
e. dane kontaktowe do osoby, która udzieli informacji i wskazówek
f. jeśli powstał regulamin uczestnictwa w projekcie lub regulamin projektu, zrób wyciąg najważniejszych informacji i zamieść go jako treść na stronie, natomiast cały regulamin załącz jako plik do pobrania
2. Stosuj „prosty język”, czyli przystępne i przystosowane do odbiorcy słownictwo zamiast języka urzędowego
3. Na bieżąco aktualizuj informacje, zwłaszcza te, które dotyczą terminów
4. Przy każdorazowej aktualizacji podaj jej datę
5. Wyróżniaj wszelkie zmiany informacji – tak, aby czytelnik mógł zauważyć, co się zmieniło
6. Dbaj o to, aby linki podawane na stronie były właściwe i kierowały do odpowiednich stron internetowych
7. Jako pliki do pobrania zamieszczaj tylko załączniki, np. formularz zgłoszeniowy, regulaminy, itp.